نحوه استفاده از دستکش های پلی اتیلن برای جابجایی مواد غذایی

دست اندرکاران غذا به طور مرتب در طول روز در معرض انواع میکروب های موجود در هوا و سایر خطرات هستند. در خانه، رستوران‌ها، تجهیزات پردازش و ذخیره‌سازی مواد غذایی، بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان – اینها تنها برخی از مکان‌هایی هستند که با غذا کار می‌کنید. 

هر جایی که غذا در حال تهیه یا نگهداری است نیاز به دستکش برای محافظت از میکروب ها و ویروس ها دارد. و هنگامی که صحبت از دست زدن به غذاهای خام، مانند گوشت و سبزیجات می شود، برای جلوگیری از آلودگی متقابل ضروری است.

در اینجا توضیح می دهیم که دستکش های پلی اتیلن برای چه مواردی استفاده می شوند و چگونه می توانید جفت مناسب برای نیازهای خود را در خانه یا محل کار خود پیدا کنید.

دستکش های پلی اتیلن چیست؟

دستکش های پلی اتیلن نوعی دستکش طبی هستند که از پلی اتیلن که نوعی پلاستیک است ساخته می شود. این ماده دارای تاییدیه FDA، مواد غذایی و فاقد لاتکس است.

 برای دست زدن به غذای خام بسیار عالی است زیرا غیر متخلخل است و اجازه ورود باکتری ها و ویروس ها را نمی دهد. 

بیشتر بخوانید: کلاه یکبار مصرف پلاستیکی

دستکش های پلی اتیلن به دلیل استحکام و دوام خود برای طیف وسیعی از اهداف، از تهیه غذا گرفته تا مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند. 

پلی اتیلن بادوام ترین پلاستیک موجود در بازار است. در برابر روغن، الکل و اکثر حلال ها مقاوم است. این باعث می شود آن را برای دست زدن به بسیاری از انواع غذا و همچنین مواد دیگر مناسب کند.

 همچنین به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا به راحتی در فضاهای تنگ حرکت کند. این امر آن را برای استفاده در محیط‌های مختلف، از جمله بیمارستان‌ها، مناطق آماده‌سازی غذا، و امکانات دارویی ایده‌آل می‌کند.

انواع دستکش پلی اتیلن

– بدون لاتکس – اینها دستکش های بدون لاتکس و بدون لاتکس هستند. آنها بدون لاتکس هستند زیرا حاوی پروتئین لاتکس نیستند. 

این باعث می شود آنها برای افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس مناسب باشند. آنها در برابر لاتکس ایمن هستند زیرا از مواد جایگزین لاتکس مورد تایید FDA استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: خرید کاور آستین یکبار مصرف

– تقویت شده با لاتکس – این دستکش ها از لاتکس و لاستیک مصنوعی ساخته شده اند. آنها دارای لاتکس هستند زیرا از مواد جایگزین لاتکس مورد تایید FDA استفاده می کنند.

– بدون پودر – این دستکش ها غیر متخلخل و فاقد مواد افزودنی پودری هستند. آنها بدون پودر هستند زیرا حاوی مواد افزودنی پودری نیستند. این شامل لاتکس و نشاسته است که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

چه زمانی باید از دستکش پلی اتیلن استفاده کرد؟

– شستن دست ها بهترین راه برای جلوگیری از انتشار میکروب ها و باکتری ها است. همچنین باید سعی کنید سطوح و دست ها را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

بیشتر بخوانید: خرید کاور چکمه نایلونی

– هنگام دست زدن به مواد غذایی خام، مانند گوشت و سبزیجات.

– برای محافظت از خود در برابر آسیب های خطرناک مرتبط با مواد غذایی. این شامل بریدگی ها، خراش ها و زخم های سوراخ شده است.

– هنگام انجام کارهای سنگین خانه، مانند باغبانی و شستن ظروف.

– هنگامی که با مواد خطرناک مانند پاک کننده های شیمیایی یا آفت کش ها کار می کنید.

نحوه استفاده از دستکش پلی اتیلن

قبل از استفاده از دستکش های پلی اتیلن، از خشک و تمیز بودن آن ها مطمئن شوید. اگر تمیز نباشند، می توانند باکتری ها و ویروس ها را به غذا منتقل کنند.

 دستکش های خود را به مدت 5 دقیقه در آب گرم و تمیز خیس کنید تا گرد و غبار یا روغنی که ممکن است در حین نگهداری جمع شده باشد پاک شود.

بیشتر بخوانید: قیمت کاور کفش نایلونی ضخیم

 در مرحله بعد، دستکش ها را با یک پارچه نرم پاک کنید. دستکش‌ها را با کشیدن آن‌ها روی مچ دست و محکم کردن آن‌ها در انتهای انگشتان با بند Velcro، بپوشید.

 هنگام استفاده از غذاهای خام، مانند گوشت و سبزیجات، به سادگی دست های خود را بشویید و دستکش بپوشید. شما نیازی به شستن دستکش ندارید.

نتیجه

چه برای تهیه غذا، نگهداری یا تمیز کردن، دستکش یکبار مصرف pe روشی مطمئن و مطمئن برای کار با غذا ارائه می دهد. آنها قوی و بادوام، بدون لاتکس، لاتکس ایمن و غیر متخلخل هستند. 

بیشتر بخوانید: پیشبند یکبار مصرف دندانپزشکی

آنها همچنین دارای لاتکس و بدون پودر هستند و برای استفاده در طیف وسیعی از تنظیمات مناسب هستند. این دستکش ها کاربردهای زیادی در صنایع غذایی دارند و به همین دلیل برای هر کار جابجایی مواد غذایی ضروری هستند.